Pirkimo taisyklės

  • Pirkimo taisyklės
    1. Bendrosios nuostatos.
    1.1. Šios prekių pirkimo – pardavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) yra Šalims privalomas teisinis dokumentas, kuris nustato Pirkėjo ir Pardavėjo teises, pareigas ir atsakomybę Pirkėjui įsigyjant prekes el. parduotuvėje.
    1.2. Pardavėjas pasilieka teisę bet kuriuo metu pakeisti, taisyti ar papildyti taisykles, atsižvelgdamas į teisės aktų nustatytus reikalavimus. Pirkėjas informuojamas el. parduotuvės tinklalapyje. Pirkėjui apsiperkant el. parduotuvėje taikomos Taisyklės, galiojančios užsakymo pateikimo metu.
    1.3. Pirkti el. parduotuvėje turi teisę:
    1.3.1. veiksnūs fiziniai asmenys, t.y., asmenys sulaukę pilnametystės, kurių veiksnumas nėra apribotas teismo tvarka;
    1.3.2. nepilnamečiai nuo 14 iki 18 metų amžiaus, tik turėdami tėvų arba rūpintojų sutikimą, išskyrus tuos atvejus, kai jie savarankiškai disponuoja savo pajamomis;
    1.3.3. juridiniai asmenys.
    1.4. Pardavėjas, patvirtindamas taisykles, taip pat garantuoja, kad, remiantis taisyklių 1.3. punktu, Pirkėjas turi teisę pirkti prekes el. parduotuvėje.
    1.5. Sutartis tarp Pirkėjo ir Pardavėjo laikoma sudaryta nuo to momento, kai Pirkėjas el. parduotuvėje suformavęs prekių krepšelį, nurodęs pristatymo adresą, pasirinkęs atsiskaitymo būdą ir susipažinęs su Pardavėjo taisyklėmis, paspaudžia mygtuką „Patvirtinti užsakymą“ (žr. punktą „Prekių užsakymas, kainos, atsiskaitymo tvarka, terminai“).
    2. Asmens duomenų apsauga.
    2.1. Užsisakyti prekes el. parduotuvėje Pirkėjas gali:
    2.1.1. užsiregistruodamas šioje el. parduotuvėje – įvesdamas registracijoje prašomus duomenis;
    2.1.2. nesiregistruodamas šioje el. parduotuvėje.
    2.2. Pirkėjas, užsakydamas prekes 2.1. taisyklių punkte numatytais būdais, atitinkamuose Pardavėjo pateikiamuose informacijos laukuose turi nurodyti prekių užsakymo tinkamam įvykdymui būtinus Pirkėjo asmens duomenis: vardą, pavardę, prekių pristatymo adresą, telefono numerį ir el. pašto adresą.
    2.3. Patvirtindamas šias taisykles Pirkėjas sutinka, jog 2.2. punkte pateikti Pirkėjo asmens duomenys būtų tvarkomi prekių ir paslaugų pardavimo el. parduotuvėje, Pardavėjo veiklos analizės ir tiesioginės rinkodaros tikslais.
    2.4. Sutikdamas, kad Pirkėjo asmens duomenys būtų tvarkomi prekių ir paslaugų pardavimo Pardavėjo el. parduotuvėje tikslu, Pirkėjas taip pat sutinka, kad Pirkėjo nurodytu el. pašto adresu ir telefono numeriu būtų siunčiami informaciniai pranešimai, būtini prekių užsakymui įvykdyti.
    2.5. Pirkėjas, užsiregistruodamas el. parduotuvėje bei užsakydamas prekes, įsipareigoja saugoti ir niekam neatskleisti prisijungimo duomenų.
    3. Pirkėjo teisės ir įsipareigojimai.
    3.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes el. parduotuvėje šių Taisyklių ir kitose šios el. parduotuvės informacijos skiltyse nustatyta tvarka.
    3.2. Pirkėjas turi teisę atsisakyti prekių pirkimo – pardavimo sutarties su el. parduotuve, pranešdamas Pardavėjui apie tai raštu (el. paštu, nurodant pageidaujamą grąžinti prekę ir jos užsakymo numerį) ne vėliau kaip per 14 dienų nuo daikto pristatymo (atsiėmimo) dienos, išskyrus atvejus, kai sutarties negalima atsisakyti pagal LR įstatymus (pvz., kai sutartis sudaryta dėl higienos prekių – patalynės reikmenų – pardavimo; žr. informaciją VšĮ „Vartotojų centras“ tinklalapyje http://www.vartotojucentras.lt/istatymas.php?id=1038, „Ne maisto prekių grąžinimo ir keitimo ypatumai“ 18 punktą.).
    3.3. Taisyklių 3.2. punkte numatyta teise Pirkėjas gali pasinaudoti tik tuo atveju, jeigu prekė nebuvo sugadinta arba iš esmės nepasikeitė jos išvaizda, taip pat ji nebuvo naudojama - visos grąžinamos prekės turi būti su autentiškomis etiketėmis, apsauginiais maišeliais ir originalia pakuote, nepažeistoje pakuotėje, nepaveiktos mechaniškai, nesukeistos.
    3.4. Pirkėjas įsipareigoja priimti užsakytas prekes ir už jas sumokėti sutartą kainą.
    3.5. Jeigu pasikeičia Pirkėjo registracijos formoje pateikti duomenys, Pirkėjas privalo nedelsdamas juos atnaujinti.
    3.6. Pirkėjas įsipareigoja neperduoti tretiesiems asmenims savo prisijungimo duomenų. Jei Pirkėjas praranda prisijungimo duomenis, jis privalo nedelsiant informuoti apie tai Pardavėją skyriuje „Kontaktai“ nurodytomis susisiekimo priemonėmis.
    3.7. Pirkėjas, naudodamasis el. parduotuve, sutinka su šiomis pirkimo - pardavimo Taisyklėmis ir įsipareigoja jų laikytis bei nepažeisti LR teisės aktų.
    4. Pardavėjo teisės ir įsipareigojimai.
    4.1. Pardavėjas įsipareigoja sudaryti visas sąlygas Pirkėjui tinkamai naudotis el. parduotuvės teikiamomis paslaugomis.
    4.2. Jei Pirkėjas bando pakenkti Pardavėjo el. parduotuvės darbo stabilumui ir saugumui ar pažeidžia savo įsipareigojimus, Pardavėjas turi teisę nedelsiant ir be perspėjimo apriboti ar sustabdyti Pirkėjo galimybę naudotis el. parduotuve arba išskirtiniais atvejais panaikinti Pirkėjo registraciją.
    4.3. Pardavėjas įsipareigoja gerbti Pirkėjo privatumo teisę į Pirkėjo priklausančią asmeninę informaciją, nurodytą el. parduotuvės registracijos formoje.
    4.4. Pardavėjas įsipareigoja gerbti Pirkėjo privatumą, Pirkėjo Asmens duomenis tvarkyti tik Taisyklių, Privatumo politikos ir Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka.
    5. Prekių užsakymas, kainos, atsiskaitymo tvarka, terminai.
    5.1. El. parduotuvėje Pirkėjas gali pirkti visą parą, 7 dienas per savaitę. Minimali užsakymo suma 9,90€.
    5.2. Sutartis pradeda galioti nuo to momento, kai Pirkėjas paspaudžia mygtuką „Patvirtinti užsakymą“, o gavęs užsakymą Pardavėjas jį patvirtina – atsiunčia patvirtinimo laišką Pirkėjo nurodytu el. paštu.
    5.3. Prekių kainos el. parduotuvėje ir suformuotame užsakyme nurodomos eurais, galutinės. Prekių pristatymo kainos nurodomos atskirai ir priklauso nuo siunčiamo kiekio.
    5.4. Pirkėjas atsiskaito už prekes vienu iš šių būdų:
    5.4.1. atsiskaitymas naudojantis el. bankininkyste – tai išankstinis apmokėjimas pasinaudojant Pirkėjo naudojama el. bankininkystės sistema. Pirkėjas, norėdamas pasinaudoti šia atsiskaitymo forma, turi būti pasirašęs el. bankininkystės sutartį su vienu iš aptarnaujamų bankų. Pinigus Pirkėjas perveda į el. parduotuvės atsiskaitomąją sąskaitą. Atsakomybė už duomenų saugumą šiuo atveju tenka atitinkamam bankui, kadangi visos piniginės operacijos vyksta banko el. bankininkystės sistemoje. Atsiskaitymas banko pavedimu – tai išankstinis atsiskaitymas, kai Pirkėjas, atsispausdinęs užsakymą ir nuėjęs į artimiausią banko skyrių, perveda pinigus į el. parduotuvės banko sąskaitą. Pirkėjas gavęs sąskaitą pinigus į el. parduotuvės sąskaitą perveda per 24 valandas nuo užsakymo pateikimo momento. 
    5.5. Pirkėjas įsipareigoja už prekes sumokėti nedelsiant. Tik gavus apmokėjimą už prekes pradedamas formuoti prekių siuntinys, kuris išsiunčiamas per 1-5 darbo dienas. Apie nedarbo dienas ar atostogas, kai biuras uždarytas ir siuntos nesiunčiamos informacija talpinama skiltyje APMOKĖJIMAS IR PRISTATYMAS.
    6. Prekių pristatymas.
    6.1. Pirkėjas, užsakymo metu pasirinkdamas prekių pristatymo paslaugą, įsipareigoja pasirinkti Venipak ar Itella Smartpost terminalą arba nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą .
    6.2. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti ir/ar pasiimti pats. Tuo atveju, jei Pirkėjas prekių pats priimti negali, o prekės pristatytos nurodytu adresu, Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam subjektui. Jei pirkėjas išsiųstą siuntą savavališkai peradresuoja, jam tenka prievolė apmokėti peradresavimo išlaidas.
    6.3. Prekes pristato Pardavėjo įgaliotas atstovas, t. y. Venipak ir Smartpost Itella siuntų tarnyba.
    6.4. Jei Pirkėjas užsakymo teikimo metu pasirenka Prekių pristatymą į Venipak ar Smartpost Itella savitarnos terminalą:
    6.4.1 Venipak ir Smartpost Itella siuntų savitarnos terminaluose galima atsiimti prekes, kurios sveria mažiau nei 15 kg. Sunkesnės nei 15 kg prekės į siuntų savitarnos terminalus nėra pristatomos.
    6.4.2. Siunta iš Venipak ir Smartpost Itella savitarnos terminalų turi būti atsiimta per 3-7 (tris ar septynias) kalendorines dienas, po pristatymo užfiksavimo. Nuo 2022-12-12 iš Venipak siuntų terminalo siuntas reikia atsiimti per 3 paras, po pristatymo užfiksavimo. Pasirinkus siuntų pristatymo paslaugą su Venipak į LP Express savitarnos terminalus, siunta turi būti atsiimta per 3 (tris) kalendorines dienas, po pristatymo užfiksavimo. Iš Smartpost Itella siuntų terminalo siuntas reikia atsiimti per 7 paras, po pristatymo užfiksavimo. Pirkėjui neatsiėmus pristatytos siuntos, už siuntos grąžinimą, pakartotiną siuntimą, apmoka pats Pirkėjas.
    6.5. Pardavėjas pristato Pirkėjui prekes vadovaudamasis p. 5.5. Kartu Pirkėjas sutinka, jog išimtiniais atvejais prekių pateikimas gali vėluoti dėl nenumatytų, nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių. Tokiu atveju Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant susisiekti su Pirkėju ir suderinti prekių pateikimo sąlygas.
    6.6. Visais atvejais Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pateikimo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pateikiamos arba pateikiamos ne laiku dėl Pirkėjo kaltės arba dėl nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių.
    6.7. Pirkėjas privalo visais pristatymo atvejais nedelsiant informuoti Pardavėją, jeigu siunta pateikiama stipriai pažeistoje pakuotėje.
    6.8. Pirkėjas visais atvejais pristatymo metu pastebėjęs pakuotės pažeidimus privalo kurjerio pateikiamame siuntos pristatymo dokumente nurodyti pastabas arba surašyti atskirą aktą dėl šių pažeidimų. Tai Pirkėjas privalo padaryti dalyvaujant kurjeriui. Neatlikus tokių veiksmų Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės prieš Pirkėją dėl prekių pažeidimų, susijusių su pakuotės pažeidimais, kurių Pirkėjas nepažymėjo kurjerio prekės pristatymo dokumente.
    7. Pirkėjo teisės ir įsipareigojimai
    7.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes šių Taisyklių nustatyta tvarka.
    7.2. Pirkėjas turi teisę atsisakyti užsakymo šių Taisyklių nustatyta tvarka.
    7.3. Pirkėjas turi teisę pakeisti ar grąžinti įsigytas prekes Taisyklių nustatyta tvarka.
    7.4. Pirkėjas privalo vykdyti savo įsipareigojimus, laikytis šių Taisyklių, Privatumo politikos bei nepažeisti Lietuvos Respublikos teisės aktų.
    7.5. Pirkėjas privalo sumokėti už užsisakytas prekes ar paslaugas ir priimti jas šių Taisyklių nustatyta tvarka.
    8. Prekių kokybės, garantijos.
    8.1. Kiekvienos el. parduotuvėje parduodamos prekės duomenys bendrai nurodomi prie kiekvienos prekės esančiame prekės aprašyme.
    8.2. Pardavėjas neatsako už tai, kad el. parduotuvėje esančios prekės savo spalva, forma ar kitais parametrais gali neatitikti realaus prekių dydžio, formų ir spalvos dėl Pirkėjo naudojamo vaizduoklio ypatybių.
    8.3. Pardavėjas tam tikroms prekių rūšims suteikia tam tikrą laiką galiojančią kokybės garantiją, kurios konkretus terminas ir kitos sąlygos nurodomos tokių prekių aprašymuose.
    8.4. Pardavėjui tam tikroms prekių rūšims nesuteikus kokybės garantijos, galioja garantija, numatyta atitinkamų teisės aktų.
    9. Prekių grąžinimas ir keitimas.
    9.1. Parduotų prekių trūkumai šalinami, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 738 patvirtintomis „Mažmeninės prekybos taisyklėmis“. Pinigai už grąžintas prekes visais atvejais pervedami tik į mokėtojo banko sąskaitą.
    9.2. Norėdamas grąžinti prekę(-es) remiantis Taisyklių 9.1. punktu, Pirkėjas gali tai padaryti per 14 dienų nuo prekių pristatymo (atsiėmimo) Pirkėjui dienos, informuodamas Pardavėją atsakant į užsakymo patvirtinimo laišką, nurodant grąžinamos prekės pavadinimą, užsakymo numerį ir grąžinimo priežastis pridedant kokybiškas nuotraukas. Pirkėjas Pardavėjui faktiškai turi pristatyti prekes per 14 dienų nuo prekių pristatymo (atsiėmimo) Pirkėjui dienos.
    9.3. Pirkėjui grąžinant prekes, būtina laikytis šių sąlygų:
    9.3.1. grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje pakuotėje;
    9.3.2. prekė turi būti nesugadinta, nesukeista, nepaveikta mechaniškai;
    9.3.3. prekė turi būti nenaudota, nepraradusi prekinės išvaizdos (nesugadinta pakuotė, nepašalinti žymėjimai, nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.)
    9.3.4. grąžinama prekė turi būti tos pačios komplektacijos, kokios Pirkėjas ją gavo;
    9.3.5. grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimo dokumentą;
    9.3.6. Prekės grąžinamos asmeniškai Pirkėjo, fiziškai jas pristatant MB „Eleganta“ nurodytu adresu.
    9.4. Pardavėjas turi teisę nepriimti Pirkėjo grąžinamų prekių, jei Pirkėjas nesilaiko 9.3. straipsnyje nustatytos prekių grąžinimo tvarkos.
    9.5. Tuo atveju, kai Pardavėjas neturi pakeitimui tinkamų prekių, Pirkėjui grąžinama sumokėta suma, neįskaitant kainos už pristatymą.
    9.6. Jei Pardavėjas nustatys pagal tik jam žinomus požymius, kad Pirkėjas nori grąžinti ar keisti prekę įsigytą ne iš Pardavėjo, be atskiro Pirkėjo perspėjimo bus pranešta atitinkamoms institucijoms.
    10. Pirkėjo ir Pardavėjo atsakomybė.
    10.1. Pirkėjas yra visiškai atsakingas už Pirkėjo pateikiamų asmens duomenų teisingumą. Jei Pirkėjas nepateikia tikslių asmens duomenų registracijos formoje, Pardavėjas neatsako už dėl to atsiradusius padarinius ir įgyja teisę reikalauti iš Pirkėjo patirtų tiesioginių nuostolių atlyginimo.
    10.2. Pirkėjas atsako už veiksmus, atliktus naudojantis šia el. parduotuve.
    10.3. Užsiregistravęs Pirkėjas atsako už savo prisijungimo duomenų perdavimą tretiesiems asmenims. Jei el. parduotuvės teikiamomis paslaugomis naudojasi trečiasis asmuo, prisijungęs prie el. parduotuvės naudodamasis Pirkėjo prisijungimo duomenimis, Pardavėjas šį asmenį laiko Pirkėju.
    10.4. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir Pirkėjo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
    10.5. Jei Pardavėjo el. parduotuvėje yra nuorodos į kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ar asmenų el. tinklalapius, Pardavėjas nėra atsakingas už ten esančią informaciją ar vykdomą veiklą, tų tinklapių neprižiūri, nekontroliuoja ir toms įmonėms bei asmenims neatstovauja.
    11. Rinkodara ir informacija.
    11.1. Pardavėjas savo nuožiūra gali inicijuoti el. parduotuvėje įvairias akcijas.
    11.2. Pardavėjas turi teisę vienašališkai, be atskiro įspėjimo, pakeisti akcijų sąlygas, taip pat jas panaikinti.
    11.3. Pardavėjas visus pranešimus siunčia Pirkėjo registracijos formoje nurodytomis susisiekimo priemonėmis.
    11.4. Pirkėjas visus pranešimus ir klausimus siunčia Pardavėjo el. parduotuvės skyriuje „Kontaktai“ nurodytais telefonais ir el. pašto adresais.
    11.5. Pardavėjas neatsako, jei Pirkėjas negauna siunčiamų informacinių ar patvirtinančių pranešimų dėl internetinio ryšio, elektroninio pašto paslaugų tiekėjų tinklų sutrikimų.
    12. Baigiamosios nuostatos.
    12.1. Šios prekių pirkimo – pardavimo Taisyklės sudarytos vadovaujantis LR įstatymais ir teisės aktais.
    12.2. Visi nesutarimai, kilę dėl šių Taisyklių vykdymo, sprendžiami derybų būdu. Nepavykus susitarti, ginčai sprendžiami LR įstatymų nustatyta tvarka.